تبلیغات
از هر دری سخنی - رابطه بین نگه داشتن سر و آرتروز گردن


لطفا از تمام مطالب بازدید فر مائید- همه آنچه می خواهید اینجاست



بیشتر افرادی که پشت میز هستند ، مانند کامندان از ضعف عضلات ناحیه گردن رنج می برند. ضعف عضلانی گردنی موجب گردن درد و وارد آمدن فشار به ریشه های عصبی می شود. ورزش بهترین روش تقویت عضلات گردن است و با انجام ورزش های مناسب و تحت نظارت پزشک می توان مانع بروز گردن درد شد. تقویت عضلات گردن ،شانه ها و بخش فوقانی قفسه سینه کار دشواری نیست و با انجام حرکات ورزشی میتوان مانع ضعف عضلات و فشار بر اعصاب شد.

زمانی که فردی به گردن درد مبتلا می شود ابتدا بایستی علت درد  گردن مشخص شود  که این کار با انجام رادیوگرافی ، نوار عصب و عضله و MR امکان پذیر است . پس از تشخیص علت دقیق گردن درد ، نوع درمان تعیین می شود .

قرار دادن یک توپ کوچک در مقابل پیشانی و فشار دادن سر به سمت جلو ، بالا آوردن و چرخاندن شانه ها از جمله حرکات ورزشی مفید است که موجب تقویت عضلات گردن و شانه ها می شود.به کارمندان و افرد پشت میز نشین توصیه می شود هر دو ساعت یکبار از جای خود بلند شده و این حرکات ورزشی را انجام دهند. بی توجهی به ضعف عضلات و گردن درد موجب پیشروی این عارضه می شود که میتوند بر کیفیت زندگ یفرد تاثیر بگذارد.

تنها در مواردی که دیسک بین مهره های گردن به سمت بیرون آمده باشد نیاز به جراحی وجود دارد و بیشتر موارد گردن درد با ورزش و تقویت عضلات گردن رفع می شود. استفاده از گردن بند های طبی توصیه می شود ولی نوع آنرا باید پزشک تشخیص دهد.

پایان

منبع: مجله پیک سلامت




طبقه بندی: آموزشی، 

تاریخ : 27 مرداد 94 | 17:40 | نویسنده : افشین سنجابی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب از هر دری سخنی نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By: choharghapi.mihanblog.com:.


  • ایران اسکوتر